Bananfluer i restauranter

0
Bananfluer i restauranter

Under normale omstændigheder ville jeg aldrig bruge den slags udtryk. Men når det nu er min egen café restaurant, vi taler om så er det vel ok. I årevis har jeg og personalet kæmpet en lang og sej kamp mod fluer. Men der er ikke rigtig noget, der har virket. De svirrer både i potteplanter og i køkkenet. Men værst er det omkring det frugt vi skærer ude i baren. Der er efterhånden ikke noget, vi ikke har prøvet.

Det sidste stykke tid har vi prøvet med fælder, så kommer bananfluerne godt nok flyvende. Men dagen efter er der igen lige så mange i fælderne. Selvom dette ikke har noget med pris at gøre – og finde det billigste, så er det alligevel en bekostelig affære i længden, når der skal skiftes ud hver dag. Vi har også investeret i nogle fluefangere. De var faktisk bare rigtig super gode. De passer sig selv og man skal bare tømme dem en gang imellem.

 

Men for at komme helt i bund med vores bananfluer. Så på google fandt jeg en rigtig fin hjemmeside, hvor de skrev at Bananfluer – Her findes en effektiv bekæmpelse med eller uden gift. Det er jo næsten ikke til at tro på, at det kan lade sig gøre. Ingen fluegift – kun et eller andet økologisk. Det er i øvrigt ikke et tog, jeg er hoppet på endnu – altså sund levestil med bananer, appelsiner. 5 stykker frugt om dagen holder lægen fra bagen.

Nu er vi som sagt ikke de eneste, der lever sundt i min restaurant. Bananfluen kan også godt lide at holde sig til en frisk livsstil. Slipper bananfluerne fri, så skal i hvert fald sættes en effektiv bekæmpelse ind og man skal kontakt skadedyret.

En effektiv behandling er det vigtigste

Det er så her, vi står nu. Vi har hyret den bedste til klare problemerne i vores bar og restaurant. Han kommer og sprøjter det hele, så vi ikke kan åbne til tiden et par dage.

Skadedyrsbekæmperen skal jo lige have tid til at komme rundt i alle kroge og gemmer. Om det er helt giftfri, har jeg egentlig ikke fået helt opklaret. Men det er i og for sig heller ikke relevant, bare vi kommer af med fluerne, så bliver både mine kunder og mine ansatte tilfredse. Der er jo også lige det med fødevarekontrol og en glad smiley. Det er meget vigtigt, når man driver restaurant og har med mad at gøre, at det er i orden.